خانه / مقالات و پیش نمایش ها / نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

ظرفیت بیمارستان ها پر شده است، مناطق قرنطینه در سرتاسر کشور برپاست، تمامی منابع جیره بندی شده است،‌دیگر جا به جایی هم امکان پذیر نیست،‌ ارتباط با دیگر نقاط جهان متوفق شده است. کارخانه ها و نیروگاه ها از کار دست کشیده اند و رو به سقوط گذاشته اند؛ مردم گرسنه اند، و برای زنده ماندن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. حالا تک تک شهروندان،‌ به یک تهدید بالقوه تبدیل شده اند… زمستانی تیره در راه است…

 

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

 

نام : Tom Clancy’s The Division

سازنده : Ubisoft Massive Entertainment

ناشر : Ubisoft

سبک : RPG/OpenWorld/third Person Shooter/Online

پلتفرم : PS4/Xbox One

تاریخ انتشار : سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۴

 

سال ۲۰۰۱، دولت ایالات متحده تصمیم به انجام آزمایشی گرفت که تابحال در تاریخ بی سابقه بود و حتی به عقیده ی برخی منتقدان این آزمایش رو به دیوانگی میزد. عملیات زمستان سیاه ( Operation Dark Winter) یک سناریوی ساختگی و شبیه سازی یک حمله ی بیوتروریستی به ایالات متحده بود که Tara O’Toole  و Thomas Inglesby  از مرکز استراتژی های زیستی-دفاعی جان هاپکینز (CCBS) / مرکز مطالعات بین المللی استراتژی و Randy Larsen و Mark DeMier از مرکز خدمات آنالیزی، آنرا طراحی کرده بودند. برای اولین بار بود که چنین طرحی به کاخ سفید میرسید تا اجرایی شود. هدف این عملیات/آزمایش، بررسی عملکردهای سیاستگذاران در هنگام حمله ی بیوتروریستی به کشور بود. اینکه سران کشور دقیقا باید چه کنند تا از یک حمله ی بیوتروریستی نجات پیدا کنند. این آزمایش/عملیات فقط میخواست تا سطح هوشیاری دولتمردان را نسبت به یک فاجعه ی همه گیر مشخص کند. منتقدان این عملیات آنرا بدترین سناریو خواندند و پس از اجرا به آن انتقادهای زیادی وارد کردند. اما چه میشد اگر همه چیز خوب پیش نمیرفت؟ آیا به خطر انداختن جان شهروندان در این حد تقاصی نداشت که دولت ایالات متحده باید پرداخت می کرد؟

Ubisoft به همین فکر کرد تا ایده ی اولیه ی عنوان The Division به ذهنشان رسد. ایده ی ساخت یک بازی آنلاین کلانِ نقش آفرینیِ Open-World که کار ساخت آن به استدیو Massive سپرده شده است. Massive که کارنامه ی بسیار خوبی را پشتوانه دارد با همکاری تام کلنسی نویسنده ی شهیر دنیای بازیهای ویدئویی و قبل از آن رمان های سیاسی-نظامی قرار است The Division را به تجربه ای تکرار نشدنی برای طرفداران بازیهای آنلاین نسل بعد بسازند.

فکر کردن به یک عملیات، یک اتفاق واقعی و در عین حال غیرواقعی، کاری است که مسئولان یوبیسافت به آن فکر کردند تا The Division را بوجود آورند. اینکه “چطور به این حال و روز در آمدیم؟”، ” چه شد؟” و هزاران سوال دیگر که در دل بازی جدید این شرکت نامدار نهفته است …

داستان The Division از چه قرار است؟

پس از اجرای عملیات Dark Winter ، کنترل همه چیز از کف دولت خارج میشود. بحران در کل ایالات متحده پخش میشود و هیچ چیز به مانند قبل نیست. همه روز نحس جامعه ی سیاه را به یاد دارند، از آن روز حال هیچکس دیگر خوب نشد.ویروس کشنده پراکنده شد و طی سه هفته کشور دیگر آن کشور قدیم نیست.حالا جامعه سقوط کرده و ماموریت چندین و چند نفر آغاز شده. شاخه ای سری که تا پیش از این کسی نمیدانست وجود دارد. The Division (لشگر) سازمانی است که با استخدام ماموران تاکتیکی از قبل برای این فاجعه آماده بوده. شما هم یک عضو سازمان هستید و ماموریتتان شروع شده است…

 نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

ما از The Division چه میدانیم؟ 

بگذارید تا پایه ای ترین اطلاعاتی را پس از نمایش فوق العاده ی بازی در E3 2013 منتشر شد را با دیگر مرور کنیم و بعد از‌ان سراغ اطلاعات دیگر بازی برویم.

The Division ساخته ی استدیوی Massive Entertainment است. یوبیسافت تعبیر جالبی از این بازی دارد و آنرا Co-op Open-world Online RPG خواند است، یک بازی اوپن-ورد آنلاین نقش آفرینی.این بازی سوم شخص، که برای اولین بار در نمایشگاه E3 2013 به نمایش درآمد و همگان را مات و مبهوت خودش ساخت دارای اسلحه های نامشخصی است که از نظر تنوع و میزان جذابیتشان، خیلی ها آنها را با Borderland و اسلحه های متنوعش مقایسه کرده اند. این بازی انحصارا برای نسل هشتم بازیهای ویدئویی در حال ساخت بوده و بنا به آنچه در تویتر در مورد آن اعلام شد :

ما این تجربه را برای کنسولهای نسل بعد بهینه میکنیم ، به هرحال ما بر هیچ پلتفرمی حکمرانی نخواهیم کرد

این بازی برای کنسولهای PS4 و Xbox 360 منتشر خواهد شد و کسانی که خواهان نسخه ی PC این عنوان هستند باید تومار هواداران این بازی را امضا کنند تا یوبیسافت در مورد انتشار این عنوان روی این پلتفرم محبوب هم فکر کند.

تا هنگام نوشتن این مطلب، تنها دو تریلر از بازی انتشار یافته که یکی حالو هوای داستان بازی را مشخص میکند و دیگری گیم پلی بازی را. حالا میخواهیم با قسمت کوتاهی از بازی The Division همراه شویم تا دستمان بیاید که این بازی واقعا چه دارد که در سراسر جهان اینهمه طرفدار پیدا کرده و مهم تر اینکه آیا ارزشش را دارد؟

نتایج رسمی از اجرای عملیات زمستان سیاه 

پس از اجرای عملیات/ آزمایش عملیات سیاه،‌ نتایجی که به دست آمد قابل توجه است:

  • سران ایالات متحده با حمله ی بیوتروریستی و عواقبش ناآشنا نیستند
  • پس از حمله، باید با توجه به آمار و ارقام پزشکی تصمیم گیری شود
  • مدیریت زمان در هنگام نبود واکشن و داروی کافی برای جلوگیری از بیماری به شدت سخت است
  • سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده، فاقد ظرفیت مقابله با موج تلفات فاجعه است
  • نخبگان پزشکی کشور باید با سران کشور هماهنگ باشند تا بتوانند حملات را متوقف کنند
  • در هنگام فاجعه اولویت های فدرال معلوم نخواهد بود و درگیری پیش خواهد آمد
  • قوانین اساسی کشور در هنگام فاجعه ممکن است تغییر کند
  • هر کدام از شهروندان ایالات متحده باید برای پایان دادن به فاجعه تلاش کند
  • سران کشور باید به تک تک افراد اعتماد کنند، آنها میتوانند از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

این نتایج،‌حتما نمود قابل توجهی در بازی The Division  خواهد داشت.

یک مرحله با The Division 

” با یک مرحله از The Divison همراهی کنید و در این راه قابلیت های بینظیر The Divison را بشناسید …”

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

نیویورک، اینجا برف میبارد! صدای امید می آید و هوا هنوز روشن است. اما کمی پایین تر اینطور نیست. خانه ای رها و انگار کسی که متعلق به آن خانه نیست داخلش است.نه، انگاری همه ی خانه ها اینطور هستند.همه ی این زرق و برق های این دور و اطراف دیگر تماشاگی ندارد، تماشاگرش گویی سگهای ولگردی هستند که در خیابانها پرسه میزنند. مغازه ها خالی اند. لشکر گرسنگان به آنها حمله کرده و لختشان کرده اند. هیچ چیز داخلشان پیدا نمیشود، دریغ از یک ذره خوراکی! شخصیت اصلی با لباسی زمستانی،‌کوله پشتی و اسلحه ای بر دست وارد میشود. نگاهی به انتهای خیابان کناری Water می اندازد. زباله ها کیسه کیسه روی هم انباشته شده اند. جزییات فوق العاده است، برف هایی که روی این آشغالها نشسته است و واقعی است، کاملا واقعی! برانسون میگوید او هم صدایی را که از انتهای خیابان واتر آمده را شنیده است. برانسون هم تیمی ماست. شخصیت اصلی، دست چپش را نگاه میکند، از منویی عجیب که دور دستش نمایان میشود گزینه ی “world Map” را انتخاب میکند و نقشه ی خیابان های اطاف روی زمین پهن میشود، البته بصورت دیجیتالی.HUD بازی هم همانطور که سازندگان بازی اعلام کردند روی جزییات محیط پیاده شده، تا هرچه بیشتر مخاطب به داخل بازی کشیده شود. انگار از چند اتفاقاتی که بصورت همزمان در حال افتادن است یکی از آنها حیاتی تر است. اینجا حق انتخاب دارید، میتوانید هرکدام را انتخاب کنید اما ما با به سمت موقعیت حیاتی تر برویم. موقعیت حیاتی در مقر پلیس است و باید آنجا برویم.

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

اینجا بوی یک آخرالزمان واقعی به مشام میرسد. اتومبیل ها بدون صاحب رها شده اند، چرخ های خرید سرنگون شده کف خیابانها افتاده است. آنجا نوری از توی بخار بلند شده از زیر زمین به چشم میخورد. گوشه ای از چشمه ی فعلا بی نهایت گرافیک نسل‌آینده به رخ کشیده میشود. در طرفی دیگر سگهای ولگرد بیشتری به چشم میخورند که آنها هم گرسنه اند، اما فرق آنها با ما چیست در این دنیای به پایان رسیده؟ چراغانی های خیابانها گویی نشان از جشنی داشته که انگار دنباله اش در آخرالزمان پیدا میشود. آیا کسی از این آخرالزمان باخبر بوده؟

جلوتر، در زیرزمین کاری برای انجام دادن است و گروهی منتظر هستند تا بهشان ملحق شوید و مرحله ای را انجام دهید، از این دست انتخاب ها گفته شده که در بازی فراوان است اما باید بنا به اهمیت هرکدام، انتخابشان کنید. اما مگان میگوید باید بعدا بهش رسیدگی کنیم که ناگهان …صدای تراندازی از طرف ایستگاه پلیس شنیده میشود.چند نفر شهروند عادی به طرزی باورنکردنی عکس العمل به این صدا نشان میدهند و پا به فرار میگذارند. همه میدوند تا خودشان را به محل برسانند. جنازه ی یک افسر پلیس کنار ماشین به آتش کشیده شده ی پلیس از دور پیداست. با اسکن خیلی فوری که از جسد میشود معلوم است که دلیل مرگش “ضربه به سر ” بوده است. اینطور که معلوم است المان های “بقا”‌در سرتاسر بازی پهن شده است.یک ضیافت آخرالزمانی در راه است.

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

این گروه سه نفره به سمت اداره ی پلیس میروند و انگار محل نبرد همینجاست. سریعا هرکدام اتومبیل پلیسی را به عنوان سنگر انتخاب میکنند.The Division را‌ عنوانی بر اساس سنگرگیری معرفی کرده اند. پس این سنگرها همیشه در مناطق مختلف وجود دارند و میتوان آنها را همه جا دید. اینجا ماشینهای رهاشده ی پلیس سنگرند.

 

یکی دیگر از ویژگی های شما در بازی میتواند دیدن دشمنان در پشت دیوارها باشد. در اینجا خیلی به کار می آید. معلوم میشودچ ندین نفر داخل اداره ی پلیس هستند و با قرمز نشان دادنشان نشانه ی اینست که باید از بین بروند. شخصیت اصلی از شاخه ی Skill ، مین جست و جوگر ( Seeker Mine) را انتخاب میکند.مین جست و جوگر بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد به دشمنان اطراف صدمه میزند.

آنطرف دشمنان از داخل اداره ی پلیس بیرون میریزند، تعدادشان مناسب است.  باید سنگر را عوض کرد. یک ماشین پلیس درش باز مانده ، سریعا به پشت آن میشود پناه گرفت. امکانات دشمنان با تجهیزات ما برابری میکند. آنها از قدرت خوبی برخوردار هستند. وقتی شخصیت اصلی میخواهد کاورش را عوض کند، تعامل بسیار جالبی با محیط میکند و در اتومبیل پلیس را میبندد. این کارها گرچه خیلی جزئی است اما به طبیعی تر شدن بازی کمک بسیاری میکند. چند نفر دیگر از دشمنان از پا در آیند و با کشتن هرکدام XP داده میشود. خب،‌این بازی نقش آفرینی است و این XP ها برای ارتقای ترازها حتما موثر واقع خواهند شد.

ارتقای تراز

سیستم ارتقای تراز بازی از طریق همان منوی رو دستی که اشاره شد صورت میگیرد.  آنطور که گفته شده بازیکنان The Division همیشه در حال جنگ با یکدیگر نخواهند بود. کارهای تجاری هم در بازی جای دارد! میتوانید با سیستم Crafting بازی اسلحه درست کنید و آنها را در بلک مارکت به فروش برسانید. چیزهای بیشتری از این وجه بازی با دوستداران در میان گذاشته نشده، اما گفته شده وجه اقتصادی عمیقی بر محیط بازی حکمفرماست.

یکی از دشمنان از پشت کاورش تکان  نمیخورد! چه کار باید کرد؟ اوه، کریس با کنترل یک Drone پا به بازی میگذارد. خیالمان راحت میشود، کریس هوای آن طرف را دارد و ما هم اینطرف را پاکسازی میکنیم.

Companion App برای کنترل Drone با تبلت و گوشی

با نصب این برنامه بر روی تبلت ها و گوشی های هوشمند با سیستم عامل iOS یا Android میتوان با دوربینی که از نمای بالا نمایش میدهد وارد بازی شد و یک دران را کنترل کرد.درست مثل لول آپ کردن در بازی، میتوان برای دران هم قابلیت های جدید را آنلاک کرد. با دران میتواند دشمنان را علامتگذاری کرد و کاملا Real-time آنها را از پا درآورد. همچنین میتوان آنها را برای هم تیمی هایتان که پای کنسولهایشان هستند علامت زد تا کارشان راحت تر شود. همچنین درانها میتوانند در مداوای هم تیمی ها هم کمک کنند. میگویند درن مایشی که از قدرت دران ها در پشت درهای بسته ی E3 امسال پخش شد، این دران ها میتوانند موشک هم بزنند، اما این موشک ها محدود است و باید نواری نارنجی رنگ همیشه پر باشد تا این امکان فراهم شود.

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

بازی را دامه میدهیم. یک نف پشت یک ماشین پلیس سنگر گرفته و نمیشود او را هدف قرار داد. حالا وقت آن است که از مین جست و جوگر استفاده کنیم. مین را که ول کنیم خودش ه سمت مقصد میرود آنرا منفجر میکند و حالا هم همینکار را کرد. و اورا با امتیاز XP بالایی منفجر کرد. ” به پلیس ملحق شوید” تابلویی است که سردر اداره ی پلیس خودنمایی میکند.  عده ای پشت تابلو قایم شده اند. کار کریس است که با تبلت کمک کند تا پشت این تابلو دیده شود. حالا میشود همه شان را کشت. با شلیک به تابلو، رگه هایی از نور خورشید از میان رد گلوله بیرون میزند که واقعا قدرتنمایی موتور Snowdrop را به رخ میکشد.موتور انحصاری یوبیسافت برای نسل بعد. کریس از بازی میرود. حالا همه جا پاک است. میتوان وارد ایستگاه پلیس شد. دیوار نوشته ها کاملا همخوانی با محیط دارند. فضای داخل ایستگاه پلیس فاجعه زده است. چند نفر از پلیس ها داد و فریاد میکنند که “نجاتمان دهید”. انگار گروهی که کشتیمشان آنها را زندانی کرده اند. اینجا در اداره ی پلیس، بطریهای آب پیدا میشود. چیزی که حتما در طول بازی احتیاجش را احساس میکنید.

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

المان های بقا Survival

عناصر بقای زیادی در بازی گنجانده شده است که پلیر را مجبور به گشت و گذار میکند. مجبور میشوید که به دنبال قطعات بروید. مجبورید که به دنبال آب بگدرید.  آنطور که به نظر میرسد بحران اصلی در The Divison بحران کمبود آب است.

ادامه میدهیم. با دیدن نقشه روی دیوار. نقشه ی جهان بازی برای ما آپدیت میشود و ماموریتهای جدید به نقشه اضافه میشوند. به سمت اسلحه خانه میرویم تا مهمات برداریم. راهروهای اداره ی پلیس کاملا بهم ریخته. نوری که از داخل پنجره ها داخل میتابد نشان میدهد باید ظهر باشد. حتی سگهای پلیس هم الان ولگردهایی شده اند که داخل اداره پرسه میزنند. ناگهان صدایی شنیده میشود. ساختمان پایدار نیست و لامپ مهتابی که جولتر است سقوط میکند. باید هرچه زودتر اینجا را ترک کرد. اسلحه ی ما اینجاست. یک  Mk 17 SR که داخل یک جعبه منتظر است. در در خروجی پشتی از ساختمان خارج میشویم. اینجا باید مرحله ی Extraction باشد. منور زده میشود و باید طی چند ثانیه ی دیگر از این محل خارج شویم اما…نه! اینجاست که قبلا گفته شده بود پلیرهای دیگر بصورت ناگهانی وارد بازی میشوند. با اینکه اطلاعات کاملتر باید داده شود اما میتوان حدس زد همین طور است. ناگهان باید با گروهی دیگر که اینجا برخلاف قبل هوش مصنوعی نیستند مواجه شوید و آنها را از پا در بیاورید.

دموی گیم پلی ۷:۱۷ دقیقه ای بازی اینجا به پایان میرسد. تمام این امکانات بخش بسیار کوچکی از گیم پلی بی نهایت The Divison است که اینجا فقط به بخشی از آن اشاره شد.

————————————–

سازندگان بازی، حرف زیادی از مولتی پلیر و نحوه ی بازی وامکانات آن نمیزنند. اما ما با دوشیدن تا‌آخرین قطره ی همه ی منابع، توانستیم اطلاعاتی به  دست بیاوریم. میگویند نوع جدیدی از مسابقه ی PvP (بازیکن علیه بازیکن) در بازی پیاده میشود که احتمال میرود همان مبارزه ی تیمی گروه ها را هم شامل شود. از دیگر امکانات گشت و گذار در دنیای وسیع و به گفته ی یوبیسافت “بی نهایت” این است که میشود به گروه های دیگر ملحق شد و کارهایی را که اولویت کمتری دارند انجام داد، همانند همان مرحله ی زیرزمینی که در بالا اشاره شد. اینکه بازی بر منبای کار گروهی طراحی شده،‌سوال ایجاد میکند و آن اینکه تکلیف دیگر شخصیت ها چه میشود؟ آیا هوش مصنوعی دیگر پلیرها را در هنگام غیابشان کنترل میکند و خیلی سوالاهای دیگر که فعلا برایشان جوابی نیافتیم!

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

مژده ای هم برای آدم تنها! میشود The Division را بصورت تک نفره هم بازی کرد.یوبیسافت قول بخش تک نفره ی بی نظیری داده است. برای هر دو بخش مولتی و تک نفره ارتقای تراز در نظر گرفته شده و است و باکلاس ها و کارکترهای مختلفی روبرو خواهید شد.

تونی کی، جانشین فروش یوبیسافت میگوید :

ما واقعا طرح Division را دوست داریم و فکر میکنیم یکی از کارهای فوق العاده ی تام کلنسی ست.بچه های مسیو دوست داشتند کاری در دنیای کلنسی داشته باشند.سالها خواستارش بودند و ازش صحبت میکردند و من واقعا سورپرایز شدم چون کسی چنین رابطه ی را پیش از این تکرار نکرده بود. Massive میداند چطور یک کار آنلاین را بسازد…

میان فاجعه

رایان برنارد از یوبیسافت حرف بسیار زیبای درمورد بازی گفت.  او میگوید :

جدا از حمله ی زیستی و شهری مانند نیویورک که درش به سر میبرید؛ جدا از همه ی اسلحه های بزرگ و خوبی که به دنبالشان هستید، امید، بخش بزرگی از بازی است. امید به بازگرداندن شهر.

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

بله، این امید است که آدمی را زنده نگاه میدارد. اینجا، با تصرف و برگرداندن هر منطقه از نیویورک، امیدی را بر میگردانید. طراحان بازی میگویند، کلید طراحی بازی برایشان، ” میانه ی بحران”‌بوده. یعنی نه بحران تازه شروع شده و به پایان رسیده. همه چیز بد است اما بدتر هم میشود. طراحی نیویورک هم بر همین مبناست. نیویورک آشناست چون آینده ی خیلی نزدیکی از این شهر را میبینید اما در عین حال بیگانه است چون وسط بحران است و هر لحضه حالش بدتر میشود.شما نیویورک را تکه تکه پس میگیرید. همانطور که در دموی E3 دیدید، آنجا ایستگاه پلیس را برگرداندید و آن خودش بازگرداندن ذره ای امید بود. اما قیمت بازگرداندن امید چه خواهد بود؟ قیمت نجات بازمانده ها چقدر است؟

نگاهی به بازی Tom Clancy’s The Divison

 

درباره سامان

امروزه در کنار بازی‌هایی که حرکت و فعالیت بدنی از ویژگی‌های جدا نشدنی آن است شاهد استفاده روز افزون کودکان از بازی‌های رایانه‌ای نیز هستیم. رایانه هم نشین محبوب کودکان شده است و بازی‌های رایانه‌ای با جذابیت‌های یگانه و ناب و همینطور تناسب‌هایی که با سبک زندگی مدرن دارد خیل عظیمی از کودکان را شیفته خود ساخته است. متأسفانه استفاده نادرست و بیش از اندازه از این بازی‌ها و غفلت از بازی به معنای اصیل کلمه خطراتی را با خود به همراه دارد ، موفق باشید

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

دو + 15 =